הציידת / נורית פרי  

בַּלַּיְלָה רָדַפְתִּי אַחֲרֵי שׁוּרוֹת נִמְלָטוֹת.
בְּעֵינֵי אַיָּלָה הִבִּיטוּ אָחוֹר
מְדַלְגּוֹת בֵּין עִשְׂבֵּי הַבּוּר
לִמְקוֹם מַחֲבוֹא.
הַבּוּמֶרַנְג שֶׁהִשְׁלַכְתִּי
חָזַר אֵלַי שׁוֹרֵק וְחַד
מְאַיֵּם לְהַתִּיז אֶת רֹאשִׁי
כִּידוֹנִים שֶׁהִטַּלְתִּי
חָדְרוּ אֶת הַמַּיִם
פִּלְחוּ שְׁנָתָם
שָׁקְעוּ בָּאַפְלוּלִית.

רְעֵבָה וְנִכְלֶמֶת שָׁבְתִּי
אֶל רֵיקוּת מְעָרַתִּי
אֶל כְּתַב הַצִּיּוּרִים
עַל הַכְּתָלִים

,

מעבר לפינה: אוה דברה

תגיות: , ,

6 תגובות »

  1. בפשטות מסופר כאן על צייד אכזב אחרי המילים הנכונות וחזרה אל שפה מופשטת יותר.
    ברמה מטפורית יש כאן שימוש בצורת החיים הפרה היסטורית כדי לתאר חוויה חייה ונושמת.
    כך או כך, התוצאה נהדרת!!

  2. כמה מדויק …..

    אין מילה חסרה אין מילה מיותרת .

    מזדהה לגמרי עם ענבל שהגיבה מעלי .

  3. דימוי הציד יפה ומשכנע – כולל תיאורי האיילות הנמלטות, מסע הכידונים במים (מתקשר לבבואה מהשיר האחר בגיליון), והשיבה המתוסכלת אל ציורי המערות.
    אבל הנה, עובדה – מסתבר שהאיילות לא ברחו: יצא יפה.

  4. עוצר נשימה, מעביר חוויה חזקה.
    השיר מייצג נאמנה את השירים בספר החדש.
    מסקרן. מה יש במערה ?

  5. אפשר להתנחם שאת כתב הציורים יבינו גם בעוד אלפיים שנה, בעוד המילים מקבלות משמעות אחרת, לעיתים.
    אולי המרדף אחר המילים היה מאכזב אך לפחות שמורה לך מערת מבטחים מוכרה ומגוננת.

  6. בדיוק. כמו החלומות שלי.

הוספת תגובה

עליך להכנס בשם משתמש וסיסמה כדי להוסיף תגובה.