אל תשתוק לי / תמר רז  

אַל תִּשְׁתֹּק לִי אֶת הַגַּב שֶׁלְּךָ
הוּא מְדַבֵּר אֵלַי בְּקוֹל דְּמָמָה צוֹרֶבֶת
בּוֹעֵט אוֹתִי מִכָּאן
לְאֶלֶף עֲזָאזֵל

בְּדִירַת מִסְתּוֹר חֲשׁוּכָה
עוֹשָׂה אַהֲבָה
לְעַצְמִי
בְּכֹחַ

בּוֹגֶדֶת בְּךָ
עִם כָּל הַמִּלִּים
שֶׁלֹּא רָצִיתָ לוֹמַר

,

מעבר לפינה: הדר קשת

תגיות: ,

11 תגובות »

  1. המון המון יש במילים האלה
    אני מוצאת בהן כאב שאין לו מרפא.
    שיר חזק.

  2. מוצאת כאן מבנה מעניין:

    סערת הרגשות, הכעס והבלבול בשיר מעוצבים בהתאמה
    לשמות הגוף ערבוביה בין דיבור בגוף שלישי
    ופניה בגוף שני, גם כשברור שאינו נוכח,
    והתכנסות אל העצמי בבית האמצעי.

    הצורה הזאת יוצרת גוף של שיר מתרוצץ
    בינו לבין עצמו ואי שקט.

    יפה.

    תודה
    זיוה

  3. ואני בוגדת בקוטג’.

  4. יאסאלם! איזו כנות, כמעט כנות בוטה אפשר לומר:-)

    אני חושב שאת הדממה הצורבת אפשר לנקות מהשיר, בואי ניגש ישר לבעיטה, בשביל מה למשוך זמן עם משהו בנאלי שממילא מובן גם מבלי שנאמר אותו :-)

    איציק.

  5. יפה.

  6. הזדהיתי…
    הבית הראשון מצויין בעיניי, בהמשך משהו קצת יותר בנאלי לטעמי.
    אבל כשיר – אהבתי.

  7. שתי השורות הראשונות מצליחות להביע בדיוק את היחסים המנוקרים בניכם יפה

  8. גבות שמדברים בקול דממה צורבת הם מוּכרים כל כך, ופגיעתם הרסנית כל כך. הם אכן מזמינים בגידה עם מילים דווקא. יפה.

  9. הרבה תודה למגיבים, על כל מה שמצאו בשיר וכן על מה שהאירו והעירו.
    תמר

  10. תמר,
    שיר המבטא יצר חזק מאוד המתפרק דרך מילים
    כמענה לשתיקה “אלימה”.
    בגידת המילים הנאמרות בדירת המסתור החשוכה
    היא השקט הגלוי והצעקה הסמויה.
    שיר מצוין. אחד הטובים שקראתי לאחרונה.
    תודה.
    מזי

  11. על אף שהשיר לא תמיד עומד בסטנדרטים המקובלים של שירה עברית, אני התחברתי אליו מאוד. שיר מוצלח ומרגש

הוספת תגובה

עליך להכנס בשם משתמש וסיסמה כדי להוסיף תגובה.