קינה / עופר בור (מלים) וענת עופרי (תצלום)  

כָּכָה כְּמוֹ שֶׁאַתָּה צוֹמֵחַ לִי
מְטַפֵּס עַל גְּדֵרוֹת וְעֵצִים וַאֲבָנִים שׁוֹמְרוֹנִיוֹת,
הוֹי הוֹי הָעֵינַיִם הָאֵלּוּ
עֵינַי כֶּלֶב טוֹב
כּוּשִׁי כֶּלֶב קָט.

כָּכָה כְּמוֹ שֶׁאַתָּה הוֹלֵךְ לִי
נֶעֱלַם בַּמִּדְרָכוֹת וּבַשְּׁבִילִים וּבַגַּנִּים הָאֲפֵלִים,
הוֹי הוֹי הָעֵינַיִם הָאֵלּוּ
כַּמָּה קָשֶׁה, כַּמָּה קָשֶׁה
יְהוּדִים טוֹבִים רַחֵמוּ.

כְּמוֹ שֶׁאַתָּה מְדַבֵּר אֵלַי
שְׂפַתְךָ מוּזָרָה, וְאֵין בָּהּ מָקוֹם לִפְסִיקַי וּנְקוּדוֹתַי,
הוֹי הוֹי הָעֵינַיִם הָאֵלּוּ
מָה כְּבָר בִּקַּשְׁתִּי בְּסַךְ הַכֹּל
שֶׁתָּבִין.

anat ofri zut
,

מעבר לפינה: סינית / איריס אליה כהן

תגיות: ,

7 תגובות »

  1. נהניתי מאד מקריאת השיר,מן הנימה המרגשת ובעקר מן הבטוי הפואטי
    עפרה

  2. יפה, מתכתב עם השיר של אנדה עמיר “כושי כלב קט”.

  3. הקשר בין השיר וכותרתו לבין הצילום,
    מעמיס ומערבב אסוציאציות של דיבור ושירה,
    ע”י הציטוטים (כושי כלב קט, יהודים טובים רחמו), עם לשון של קינה ואבדן.
    בעיניי הבית האחרון (כמו שאתה מדבר אליי..)הוא ליבת השיר
    והוא גם החיבור המסתורי והמופלא עם התצלום.

    9

  4. דווקא לדעתי לא צריך את הכושי כלב קט ואת היהודים רחמו. החומרים המקוריים של הכותב טובים כשלעצמם.

  5. סליחה שכחתי, הצילום מקסים.

  6. האם מדובר באוטיזם?
    אהבתי מאד.
    תודה.

  7. עופר יקירי צחקתי וגם בכיתי

הוספת תגובה

עליך להכנס בשם משתמש וסיסמה כדי להוסיף תגובה.